Friday, February 17, 2012

十年難得一見:醒獅的葬禮 funeral of lion heads

是次話題比較嚴肅同傷感,大家有冇疑問:醒獅百年歸老會點處理?醒獅經過點睛開光後,就係一個有生命嘅實體,唔係一件玩具,唔係得閒拎出嚟玩下,唔鍾意就掉去垃圾堆入面。對於熱愛舞獅嘅人來講,醒獅就係佢地嘅一部份,就好似一個並肩作戰嘅兄弟有病要離開,睇住隻獅頭轉眼間灰飛煙滅,一D都唔好受。一隻醒獅由新造起到百年歸老一般都有十年以上時間,當然如果經常用嘅獅頭會勞損得快,壽命自然會短,不經常用嘅十幾廿年都可以好似新一樣。

醒獅嘅葬禮唔係成日有得睇,亦都唔係隨便俾你睇,今次係十年不逢一潤嘅機會,李生知道即刻帶埋豬扒妹同哥哥去出席,等佢地體會下當中嘅過程,李太問過李生,中間有部份係唔可以影相,因為個過程係好神聖嘅,之後有部份只可以筆述。

今日要送走嘅係六隻醒獅(相中只見五隻,因為有一隻放得太開影唔到),其中一隻係小獅子(剛剛俾個鼓遮住,因為太細隻啦,老公話果隻係baby),應該屬於Uncle Tony兩個仔嘅,佢地由四五歲就開始學,到而家七八歲已經可以獨當一面自己舞獅,比起大人完全唔輸蝕。



以下呢3個部份唔可以影相:
1) 首先將所有獅頭排開,獅鼓放香爐後面,最先係上香,每人手執一注清香,三叩頭後就將香插入獅頭中間,約獅鼻對上位置。

2) 之後就係擊鼓送獅,為獅子嘅靈魂引路到天堂,為佢地嘅「豐功偉職」歌讚一番,過程中每個參與人士都靜靜地看著眾獅頭,心中有無限感傷... ...


3) 擊鼓儀式後,就到燃放鞭炮,最大的一個鞭炮在火光中爆開,之後見到一地紅鞭炮紙碎,隨後就到火化儀式;





4) 通常火化儀式以前都會喺山上空地進行,一眾獅子將會排成一字,由獅隊當中輩份高嘅人士點火,由於每次送走都唔只一兩隻獅子,這一把火真的不得了,Tony講有次佢地火化8隻獅頭,因為火太大,結果引嚟消防車同警察查問,自此以後,佢就唯有借用華人墳場中有的火化爐去完全送獅的最後一程。因為火爐細獅頭大,最先要將獅子壓扁,放入火爐中火化,呢批昔日烔烔有神、趾高氣揚嘅獅頭就化成縷縷輕煙,從此灰飛煙滅。



Uncle Tony負責將獅子送入火爐中












醒獅隊中有不了年輕人,個個都為獅頭拍下最後的相片留念,有人飛車趕到,為的就係送自己心愛嘅獅頭最後一程。火化過程都頗長,因為要等所有獅頭都燒成灰至離開~~~ Uncle Tony同李生講呢次送走嘅6隻獅子當年造價約係$4000,以而家物價應已升值幾倍,依依不捨嘅唔係錢,而且眾獅子陪伴佢地獅隊成員成長嘅歲月。



中間豬扒妹同哥哥對個鼓好好奇,爭相打鼓,佢地不約而同在燃放鞭炮時躲到後面去,因為鞭炮燃燒時太響味太濃。




是日夜晚就係三藩市農曆新年花車巡遊,一眾人士趕回去準備晚上的醒獅表演。下一篇將會詳細講今年西岸醒獅隊West Coast Lion Dance Troupe 嘅表演同花車巡遊盛況。

有興趣了解多D有關西岸醒獅隊,可以click以下連結,記得去睇下Lions果一部份,隻隻獅頭都有自己嘅名架,証明佢地幾錫D獅子啦。 http://www.westcoastlions.net/index2.html

3 comments:

  1. 點解要燒? 留來做古董嘛。
    [版主回覆02/20/2012 16:19:48]因為D獅頭已經爛咗,老公所講係已經死咗,所以要送佢地上天堂,咁古董要有價值都要完好無缺至得,爛咗仲要搵地方放,Tony屋企放唔落咁多獅頭啦。

    ReplyDelete
  2. 好累~明日再看~~再問您~好得意
    [版主回覆02/24/2012 17:05:44]good night, see you.

    ReplyDelete
  3. 很難得個個很認真~舞獅狽舞得成功真係好好睇
    [版主回覆02/26/2012 05:37:42]因為教舞獅之餘,醒獅隊最注重中國傳統嘅價值觀。

    ReplyDelete