Monday, December 26, 2011

聖誕節系列之六:甜品菠蘿批 Pineapple Pie

上次感恩節蘋果批大受歡迎,因為今年聖誕99不在家,所以聖誕大餐由李生李太主理,李生特別指定要整蘋果批,但早前去groceries shopping,見到菠蘿減價,每個US$1.49,買咗兩個,我提議整菠蘿批,李生話冇問題。當姑仔話帶甜品時,李生一口拒絕,李生話佢老婆會整個批,make from scratch,語氣好自豪,即係話李太不容有失,OK,盡力啦。



批皮材料:(2張9吋批皮)
中筋粉   2杯半(20安士=567g)
鹽     1/2茶匙
牛油    1杯(8安士=227g)雪硬
泠水    適量(今次用咗1/4杯=60ml)

批餡材料:
菠蘿    1至1個半(視乎批盤同菠蘿大小)
鹽     少許
糖     1杯(8安士=227g)
麵粉    1/4杯(2安士=57g)
肉桂粉   1茶匙
荳蔻粉   1/4茶匙(可以唔加)
牛油    1安士(28g)
蛋黃    少許(可以唔用)

批皮做法:
1)中筋粉過篩,加入鹽拌勻。
2)牛油由雪櫃取出,以圓頭刀切成細粒,以手指搓入粉中成微黃麵包糠狀。
3)續少加入冷水拌成麵團,以保鮮紙包裹放入雪櫃最少4小時,我通常雪過夜。



4)取出麵團切成兩份,最好其中一份略多少少做批底部份。



5)將麵團壓成圓形薄麵皮,足夠蓋上焗盤就足夠。



6)焗盤掃上牛油,把麵皮放入焗盤內,以手指壓成形,待用。



7)較小的一個麵團一樣壓成一張薄麵皮,以印模壓出一個個花紋,冇印模可以叉子刺出一個個小孔,以便排氣。麵皮壓好後放一旁備用。



批餡做法:
1)菠蘿去皮去釘後切成約3mm薄片,鹽放入水中溶解,將菠蘿片放入鹽水中浸一會撈起瀝去水份,我用一個salad spinner將水份隔出。



2)混合糖、麵粉、肉桂粉、荳蔻粉拌勻。



3)把菠蘿片排在批皮上,撤上一層肉桂糖粉,再排一層菠蘿,撤上糖粉,如此類推,一層菠蘿一層糖粉至所有菠蘿全部放入批中。





4)牛油切細粒撤在菠蘿片面上。
5)蓋上另一塊麵皮,用手指壓實底面兩張麵皮邊,今次我剪齊底面批皮,約比焗盤邊多出半吋,再由外向內反摺再壓實成批邊花紋。



6)焗爐預熱425F(220度C)約15分鐘。



7)蛋黃掃在批面上(今次我冇掃蛋黃,所以焗出嚟批面冇咁深色)放入批盤先焗15分鐘,之後較細至350度F(180度C),再焗40至45分鐘,見到批餡起泡就可以取出,放涼後才可以切件。

小貼士:
1)菠蘿要切得薄,否則大大塊一來難切,二來水份太多好易整到個批水淋淋,如果菠蘿切厚片就要略搾乾水份。
2)批皮雪過夜會較硬,但只要用麵捧壓薄之後就唔難整。
3)蛋黃掃批面會令批皮焗好之後上色,唔加都可以,只係個色較淡,就好似今次李太整呢個冇加蛋黃嘅,其實都幾睇得吓。

後記:
呢個菠蘿批都好評如潮,姑仔62 99讚不絕口,佢地話成世人未聽過菠蘿批,但今次食完好鐘意,仲讚李太菠蘿切得好薄,個批好好味。李生都好鍾意食,話個批皮同菠蘿好夾味;有人鍾意食係主婦最大嘅動力。

1 comment:

  1. 好靚呀!
    [版主回覆12/28/2011 15:41:50]多謝,老公鍾意食係最大鼓舞。

    ReplyDelete