Friday, November 4, 2011

家傳炆五花肉

突然好想整炆豬肉,好似台灣嘅滷肉,但保証正好多,呢個係我嘅家傳菜,由阿嫲教俾媽咪,再由媽咪傳俾我,不過我都唔係次次都做同樣嘅味道,有時會整甜,有時就鹹,睇果日心情。

今次整呢個係較為甜少少,因為落嘅糖份多D。




材料:
五花腩   2磅(要一層肥一層瘦,太瘦唔好食)
片糖    1塊
水     適量(約半至一碗)
蒜頭    2瓣
蔥頭    1粒

醃料:
鹽     少許
生抽    1湯匙
麻油    少許

炆肉汁:
鼓油    100ml
水     適量(約450ml)
魚露    2湯匙

做法:

1)五花腩先出水,我今次係先用嚟煲肉湯,齊水落肉煮到滾後再細火滾10分鐘,肉湯我用嚟煮甘筍磨菇湯,肉撈起切成骨牌大小。



2)落醃料醃半小時以上,今次我係醃過夜。
3)燒熱煲下少許油放入片糖,加約一飯碗水煮到片糖完全溶解。
4)加入蒜頭蔥頭略爆,將五花肉放入煲中攪拌,等每一塊肉都沾上片糖溶液。



5)略煮片刻,加入炆肉汁材料,水可按肉多少增減,最好係水份剛蓋過肉,細火炆至肉鬆化,大約要1個小時,中途最好略攪動,等每塊肉都熟透。





分享:
1)唔想太甜可以減少糖份,加多少少魚露,就會係鹹味多D甜味少D。
2)可以加入香茅炆,略拍香茅,放入同炆會香D。
3)呢個菜都會出好多油,因為係用五花腩,可以等個菜凍咗油份凝結後用匙羹片去。
4)唔好用太瘦嘅肉,唔係就唔鬆化,仲會好乾好鞋。

呢個炆豬肉汁好送飯,淨係一煲炆豬肉加汁可以食兩三日,我屋企以前係用瓦煲炆,而家就用真空煲慳番D柴火,風味當然不能同日而語,好懷念阿嫲以前整嘅炆豬肉,好似寧舍惹味,淨係兩匙羹汁都可以食成碗飯。

後記:
第二日D肥油凝固會有一層白色油份喺面,我會用匙羹片起晒唔要。




再番滾過至食,第二日仲入味,第三日簡直係極品,因為已經好鬆化





以前我地屋企一煮呢個係大大煲,可以食四五日,李太爸爸同李太嫲嫲會買香花菜加汁拌食,我地幾兄弟姊妹就撈汁都食幾碗飯,而家嫲嫲已離世,爸爸年事已高,李太媽媽唔準佢食咁多,至於我地幾兄弟姊妹分開兩地難得聚首一堂,對上一次已經係七八年前,平日都係email、FB加電話聯絡,呢個菜都算係我地嘅家族集體回憶。

2 comments:

  1. 第一次入黎....say 個 hi 先....

    好得喎....下次都跟你家傳方法試吓....
    [版主回覆11/04/2011 16:54:39]多謝,以前阿嫲整嘅真係好好食架,整完話我知分享吓啦。我去瞓先啦,see you later。

    ReplyDelete
  2. 愛死又恨死呀!
    [版主回覆11/25/2011 14:43:29]係呀,好好食但又勁肥呀。

    ReplyDelete