Thursday, June 21, 2012

開揚素炒麵 Stir-fried noodles with dried shrimps

最近迷上用開揚做醬汁,開揚是上海話「蝦米」,有蝦米煮的菜一般又香又惹味,上次吃過蔥油開揚拌麵真的回味無窮,但要做正宗蔥油要用上很多蔥和油,煮至蔥出味,令油有蔥香,不過這樣就不附合我家的健康標準了,雖然我都會煮煎炸菜色,但會盡量少油。今次改用蒜頭代替蔥,因為李生較喜歡蒜味,因為是日晚上要去婚宴,為保孩子在等待開席前不會太肚餓,所以中午時份李太就把雪櫃中存有的食材炒了一個麵。




材料: 
蛋幼麵  1包
西芹     5瓣
雲耳     十數隻
蒜頭     半個(約2大湯匙份量)
薑        3片
蝦米     1大湯匙

醬汁材料: 
水        100ml
生抽    2湯匙
老抽    1湯匙
麻油    1湯匙
鹽       半茶匙
糖       1茶匙
紹興酒 1湯匙
魚露    3/4湯匙

做法:
1)蝦米、雲耳各自以熱水浸泡,雲耳發開後撈起切絲,浸蝦米及雲耳的水過濾去雜質後留用。




2)蛋麵水滾後下煱煮至軟身,撈起後過冷河,晾乾待用。

3)西芹切成段後再切幼條。


4)浸過蝦米及雲耳的水或清水100ml加入醬汁材料拌勻。
5)蒜頭刴或磨成蓉,下足夠油份落鑊,把蒜蓉及薑片爆香,蒜頭有微黃色後倒入(4)之水份,煮滾後較中火。









6)把西芹及雲耳絲放入鑊中拌勻,讓之吸收滿醬汁。




7)把瀝乾水份之麵條放入鑊中,以筷子拌勻所有材料,待麵條吸收所有醬汁及所有材料全熟後即可上碟。







小貼士:
1)浸過蝦米及雲耳的水有香味及少許鹹味,如果用清水可酎量加多少許鹽或生抽份量,由於雲耳或蝦米帶有雜質,浸泡過的水建議先過濾過再用。
2)醬汁份量要因應麵條份量及吸汁情況加減。
3)我用的蝦米比較細,如果用的蝦米較大粒可用刀略為刴細或切細,令出味更容易。
4)因為我的孩子不吃薑,所以加入雲耳及西芹前我把薑片撈起不要。
5)由於一對仔女都不嗜吃肉,所以我做的炒麵都是素炒,但可加入肉絲、海鮮同炒。

5 comments:

  1. US虾米好貴~如果土生接受用虾皮最實際~有軟殼可以有磷質
    [版主回覆06/22/2012 14:37:06]呢D係得整蘿蔔糕時用剩嘅,都仲有排用,蝦皮唔係度度有,我見過一次咋,haha, ABC都唔識點分,煮得好食就得。

    ReplyDelete
  2. 炒得好靚啊﹗美味﹗
    [版主回覆06/22/2012 14:37:41]謝謝,這陣子常常炒粉麵,工多藝熟。

    ReplyDelete
  3. 蝦米唔係素材喎~??
    [Lala回覆06/29/2012 16:57:56]原來如此~ 呵呵!
    [版主回覆06/28/2012 05:08:51]所以我話呢個係開揚(蝦米)素炒麵,即係蝦米加素菜炒麵,令你誤會唔好意思。

    ReplyDelete
  4. 位網誌上朋友您..我做網誌是幫助有須要幫助的人..例如網誌上1橙加鹽用蒸氣方法我不自力量更正是用正川貝一錢式二錢不定的病情而定...大火蒸二十分或二十分不等..方法是用橙一個挖空中心加入..待半熱食用.是川貝不是加鹽..如果食用者是腎病咁您想吧...如有錯請即更新...
    [版主回覆06/30/2012 00:52:33]呢位先生,完全唔知你講緊咩,我呢個B冇講過燉橙喎,而且川貝又好鹽又好,我都聽過人整,我媽咪係就咁煲橙,咩都唔加。如果我係喺人地個B講過,你去番果度答我啦,起火我知你講緊咩,而家呢個post係講緊蝦米炒麵,關個橙咩事?唔明。

    ReplyDelete
  5. 唉,,算數啦,,唔明何須掛齒,,比喻啫,,吾不欲觀之意...不用回應,,,,華山一別,勿再回話.....

    ReplyDelete