Saturday, January 21, 2012

農曆新年系列之3:迷你𣏌子薑汁紅糖年糕

因為未整過年糕,只靠李太媽好簡短嘅講述,呢個年糕有少少打天才波加考記憶,李太儘量諗番十幾廿年前李太媽係點整年糕,但印象都幾模糊,因為通常年糕都係最後至整,有時李太媽係半夜蒸,根本我都已經瞓咗睇唔到,不過以前媽媽話我地大咗,年三十就要過咗半夜十二點至瞓,叫做守歲,為家中父母長輩求福,喻意長壽,點可以忍到眼瞓?多數都係睇TBB嘅賀歲節目,留意下來年生肖運程,聽下賀年歌咁。而家我估TBB嘅節目少咗好多人睇,個個寧願上網都唔睇啦。

講番我呢個年糕,真係一個「創作」,因為摷雪櫃搵紅棗,俾我搵到兩包大大粒𣏌子,於是靈光一閃,不如打D𣏌子啦,有益又甜甜地,因為我個蒸籠較細同矮,唯一一個糕盤啱用嘅已經放咗蘿蔔糕,於是我諗不如整一杯一杯架啦,迷你𣏌子薑汁紅糖年糕就誕生啦。





材料:
糯米粉 13安士(約370克)
紅糖 4安士(113克)
片糖 1-1/3片
𣏌子 適量
薑汁 2茶匙半
12安士(355ml)

做法:
1)薑磨好薑汁2茶匙待用,𣏌子用熱水略浸軟。
2)水放煲中,加入紅糖、片糖煮到糖溶,攤凍後加入薑汁待用。



3)糯米粉過篩後,慢慢加入已凍糖水,攪至粉全溶。




4)粽盤掃油,將粉漿過篩倒入,撒入𣏌子,隔水大火蒸約50分鐘至1小時,用竹籤拮入取出冇粉漿黏住就可以取出攤凍。








小心得:
1)想個糕滑冇一粒粒,粉漿要過篩至倒入糕盤中蒸,可以防止有結成一舊舊嘅粉粒。
2)薑汁糖水過篩,因為磨薑會有薑蓉渣,加入盤中前,以匙羹攪一攪,再用一小片廚紙放喺個篩上面,再倒入薑汁,等D薑渣黏在紙上個糖水就會好清好滑。
3)𣏌子喺蒸之前至加入,否則蒸好咗就落唔到。
4)因為𣏌子有甜味,糖份量可以隨口味加減,李太呢個都算甜味適中,但如果你唔鍾意太甜,可以減少片糖同紅糖份量。

後記:
一般坊間見人整或網上寫嘅食譜都會加粘米粉同澄麵,我問過李太媽,老人家話咁多年來都係獨
一味,李太媽整嘅係片糖年糕,材料只有糯米粉、片糖同水,煮完糖攤凍就加入粉中,攪成粉漿後,蒸個多小時就得,取出後放一粒紅棗喺中間做裝飾,年年食我都覺得好正,加入雞蛋煎係我嘅至愛食法。

No comments:

Post a Comment