Wednesday, January 18, 2012

農曆新年系列之3:童年往事,蒸蘿蔔糕

上一篇講到李太細個住屋村,李太媽同一眾師奶會交換賀年食品,李太媽每年會整嘅包括蒸蘿蔔糕,而呢個就係李太嘅童年陰影,因為每年幫媽媽磨蘿蔔唔係十斤八斤咁少,而係幾十斤咁計,每一底糕用5斤蘿蔔,咁整得四五底大家都心裏有數啦,李太係由朝磨到黑,有時唔係磨一日半日,而係兩三日,因為李太媽一晚只可以最多蒸到兩三底,要整埋俾鄰居幾位太太,新年前嘅日子真係忙到不得了。李太大大話話有六七年冇蒸過蘿蔔糕,因為自從來美後,結婚生對寶貝係好似排隊咁一年接一年,前幾年對仔女細時根本冇時間可以做呢D嘢,而且美國呢邊農曆新年唔係假期,唔會有歲晚收爐或初四開工呢D歌仔唱。今年因為哥哥入小學,老師講解農曆新年,我想開始教多D有關中國文化習俗知識俾佢,哥哥鍾意食嘢,由食物埋手就最好啦。




材料:
蘿蔔 3磅
粘米粉 12安士
臘腸 1條
臘肉 1條
蝦米 2湯匙
冬菇 5至6隻

做法:
1)蘿蔔洗淨去皮磨蓉,留低磨蘿蔔時出嘅水待用。








2)臘腸同臘肉切成細粒,蝦米冬菇浸軟後切細粒。




3)將臘肉先爆香,加入臘腸炒一陣,再加入蝦米同冬菇粒同炒,至臘肉臘腸脂肪部份呈透明,冬菇蝦米軟身就撈起放涼待用。











4)蘿蔔蓉放入凍鑊中開中火炒至差不多熟,放入2/3之前炒好嘅臘肉臘腸粒等拌勻,蘿蔔會出水,煮好時將水份倒出留用,蘿蔔蓉放一邊待涼。







5)粘米粉以約8安士蘿蔔水混和至粉全溶解成粉漿。
6)蘿蔔蓉完全放涼後,加入粘米粉漿勻和。




7)將蘿蔔蓉粉漿倒入一個已掃油之糕盤中,撒上剩餘的臘肉臘腸冬菇蝦米粒排上粉漿面。




8)燒滾1鑊水,放入糕盤以大火隔水蒸約1小時,只要插入一隻筷子再抽出時冇粉漿黏住就可以收火。








小貼士:
1)中間我完全冇加調味,所有味道都係材料原味,根本蝦米臘腸臘肉都已有鹹味,加入鹽會好容易過鹹。但如果你想個蘿蔔糕冇咁淡,可以喺煮蘿蔔蓉時加入少少鹽。我因為通常食果陣會加調味,而且唔想對仔女食咁濃味,所以蒸糕時就原汁原味。
2)蒸糕用大火蒸1小時,除非你個鑊好大,裝到好多水,否則中途一定要加水,加水要加滾水,否則溫度降低會影響個糕嘅質地。
3)開粉不用另加水,可以加入磨蘿蔔時出嘅水、煮蘿蔔時出嘅水或浸蝦米冬菇嘅水,比用開水更有風味。但如果用浸冬菇水或蝦米水,因為有色,個糕會冇咁白。
4)蘿蔔糕蒸好,最好靜置1小時至切,唔係太軟好難切得靚。
5)材料可以跟口味加減,有人會用瑤柱、蔥、瘦肉,但大前提係蒸之前要炒熟材料。
6)先炒臘肉會出油,之後加埋臘腸,到粉蝦米冬菇時就根本唔駛用油。
7)煮蘿蔔蓉時一定唔好燒熱鑊先,要凍鑊倒入蘿蔔蓉煮熱,否則蘿蔔會苦。
8)蘿蔔蓉加入其餘材料煮好後,一定要放涼後至可以混入粉漿中,唔係粉會好結埋一舊舊,食時口感就唔好。
9)李太媽呢個份量係5份蘿蔔1份粉,有人鍾意多D蘿蔔可加至6份、7份,另外,若鍾意有咬口可以唔磨蓉,改為切細條或細粒。

5 comments:

  1. 嘩,你咁勤力整咁多嘢,又令我自慚其愧。><
    [版主回覆01/20/2012 05:40:52]今年因為仔仔返學學多咗有關農曆新年,而兩兄妹又鍾意睇我整嘢食,所以就整得多D嘢。我媽想食但懶整,以前整到夠皮啦,一年十底八底糕唔係講少,都未計大時大節整嘅大餐,所以我媽口講叫我唔好整,我都想整俾佢食,我呢底係好細嘅,夠一家人食一兩餐咋。

    ReplyDelete
  2. Pandora 香傭講法文January 20, 2012 at 3:56 AM

    好清楚講解呢, thx
    [版主回覆01/21/2012 03:54:06]謝謝,新年你果邊係點過架?

    ReplyDelete
  3. 原來您做女仔是~咁乖~哈哈~我這個maggie啋都傻~不過嫁了一樣得~哈哈~好彩做女時玩夠食夠~原來US學校有教.....這是US教育成功之一~怪不得每年這幾天很多US人知道.....您們新年
    [版主回覆01/22/2012 14:29:15]冇法啦,我係大女,屋企有四條化骨龍加一個老人家,得我爸爸一個賺錢,阿媽唔做外快幫補下唔得,家務我地幾兄弟姊妹分工,洗碗掃地日日都有定,如果考試測驗可以唔駛做。

    ReplyDelete
  4. Pandora 香傭講法文January 21, 2012 at 1:52 PM

    華人區會舞龍巡遊^^
    [版主回覆01/22/2012 14:29:46]都唔錯喎,叫做有D新年氣氛。

    ReplyDelete
  5. 蒸糕用竹蒸籠 是防倒汗水滴落糕面 應用(竹蓋) 勿用玻璃蓋? 蒸出糕面不平滑 ? 方法也有不對 ! 先用部份水+油開了粘米粉水 +把煮好的蘿蔔+臘味 倒入粉水中攪拌 令粉水糊化 不沉澱 !令蘿蔔臘味平均分佈 蒸出更平滑有光澤的蘿蔔糕 ?
    [版主回覆01/25/2012 13:08:27]我個蒸籠冇蓋,所以用個玻璃蓋,等我去配番個竹蓋先。

    ReplyDelete